Friday 1 August 2008

Pakcik Jepun

Pagi ni pergi dentist, kat junction ke clinic tu jumpa dgn sorang pakcik tua naik basikal.Rupa2nya pakcik ni pon nak ke dentist tu juga.Pakcik ni rasanya umur dalam 80++, bongkok tapi jalan masih tegap lagi...Ni adalah perbualan dia dgn nurse kat klinik tu..

Pakcik tua : Owabi shini kimashita.Sumimasen deshita.Kinou no youyaku wasuremashita.
(Maafkan saya, saya datang nak minta maaf kerana lupa datang semalam)

Nurse : ......................

Pakcik tua : Watashiga warui desu.Tsugi no youyaku oshietekudasai
(Saya mmg bersalah.Tolong buat appointment yg lain untuk saya).

Nurse : ......................

Kenapa nurse tu diam aje, sebab nurse tu baru masuk kerja arini rasanya...kelam kabut semacam & pakai baju warna biru.Lepas tu su terus masuk dalam, tampal gigi.. Bila keluar, rupanya pakcik tu masih belum abis lagi minta maaf...

Sumimasen, sumimasen, sumimasen....
Wasurenai kara, yurushitekudasai ( Tolong maafkan saya, saya tak kan lupa lagi)....
nado nado


Itu aje la perkataan yg diulang2 sampai la dia kena panggil masuk dlm bilik rawatan.

Aduiii pakcikkkkkkkk.
Tak tau nak describe camne perasaan su waktu tu...kelako ada, kesian ada, geram pon ada.....

3 comments:

Hani said...

Salam Sue.
Pakcik tu dah nyanyok kot. hmmm sian pakcik tu...

btw, sabtu dan ahad akak kat Nagaoka. but I'm not sure boleh jumpa Sue ke tidak sbb my IL dah plan mcm2. MIL tu excited lebih2 sbb akak dah dekat 10 tahun tak tengok hanabi kat Nagaoka. just in case tersesat sampai kat dai, please let me know your phone no. or keitai mail. mine is puterihani[at]ezweb.ne.jp. number will inform later thru keitai mail. boleh? ;-)

lina said...

yelah, orang tua... nyanyuk tu... tapi dpt jugak dia buat appointment ye.

Suhaila Tahir said...

Kak Hani & Lina...

Tu ler...kesian la nengok dia kayuh basikal, jalan lak bongkok....yg kelako tu siap bole kata "lain kali saya tak lupa lagi".....

jepun la jepun