Monday 18 February 2013

Kokuryu Super Summer Cake aka bedak Arab

Bedak Arab

Kalo tengok subject kat atas, mesti ada yang ingat ianya sejenis kek kan???
Hehehe...sebenarnya ianya adalah compact powder yang didatangkan khas dari Tanah Arab dan yg sewaktu dengannya.

Dua tiga bulan kebelakangan ini, saya ada terbaca tentang Bedak Beras(Thai) dan juga bedak Arab(macam kat atas tu la) di internet..Bedak Arab ni agak KURANG publisiti dan info ttgnya.Tapi, disebabkan anak sedara saya nak balik bercuti dari Egypt, makanya....saya pon bertanya ttg bedak ini dan dia kata dia tauuuuuu!!!

Makanya....jeng jeng jeng la.

Review??
Mmmm...saya tak pandai cerita, tp yg boleh saya katakan, si pemakai akan terasa seperti tak memakai bedak wpon sedang memakainya. Kalo tgk kat kotaknya, ada tertulis bedak ini ;

*3 in 1 (Mouisturize, Foundation, powder)
*Tahan selama 8 jam
*Boleh digunakan ketika solat
*Menggunakan teknologi Jepun dan kilang di Manila
*Sgt bagus bila berpeluh (bertambah cantik), dan tidak lekat pada tisu
*Mengecutkan jerawat bg yg berjerawat kecil


Oh ya, bedak ini perlu dipakai bersama sponge lembab ya...sebab texture nya yg terlalu halussss...Dan juga ianya seberat 50g dan mampu bertahan sehingga 3-5bulan (anggaran).

Selepas 1minggu ++ memakainya, saya rasa saya perlu membuat stok sket. Ada sesapa yg nak join???





5 comments:

Anonymous said...

Saya mahu saya mahu... Su akak dah pakai mmg best sbb ringan mcm x pakai bedak... Cik abgpun tegur hehehe ;)

Bermulanya Satu Episod said...

su, nak satu boleh?

Suhaila Tahir said...

@kak shila : ooo...ada blog eh?? hehehe

@kak nini : bole, nnti cerita kat sms/fesbuk

Liyana リヤナ said...

saya baru borong 2 hari lepas. tapi 5 je... saya beli di fb.. kalau minat, cuba cari bedak arab kat search box dlm bf...

juz wanna share,
L

Suhaila Tahir said...

Ureshi san,

tengok nama je saya pon dah turut うれしい...pandai pilih nama!!

TQ, tapi saya kirim dgn anak sedara saya je yg study kat sana...hanya ada 3 kaler je, orange jade,cherry dan russet.